20:36

Att impulsköpa en resa till Kina var inte så himla smart. Särskilt eftersom jag glömde att kolla om jag verkligen kunde åka. Det kunde jag inte då jag skulle skriva mina SAT's den 6:e november och inte den 9:e, som jag först trodde. Jag är hopplös, tänkte jag. Sen fick jag en snilleblixt; tänkte att jag kunde skriva testet i Peking! Men collegeboard.com sade nä. Då blev jag arg och ringde dem.

Först tampades jag med deras automatiska talsvar i ett par minuter innan jag fick prata med en inkompetent sydstatare som meddelade mig att deras test-center i Kina är privata. Jaha, sa jag. Drygt påpekade sydstataren att innebörden av det var att hon inte kunde hjälpa mig. Jaha, sa jag. Och nu kommer det:

"Du får helt enkelt prova att ringa runt till lite olika skolor och fråga."

Det bor ca 20 miljoner personer i Peking. Det finns tiotusentals skolor.


Jaha, tänkte jag.

Efter att ha panikmailat ca 50 olika skolor och ringt till kineska ambassader och, återigen, mailat svenska ambassader (ingen svarade när jag ringde och då insåg jag att klockan var 01:00 lokal tid.) fick jag idag svar. Man måste vara inskriven vid ett kinesiskt gymnasium för att få skriva SAT's.

Jaha.

Inget Kina alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0