19:43

Jag och Nico har gjort/bakat/knådat tortellini i snart tre timmar. FROM SCRATCH

15:27

Mina fötter är genomblöta av fiskvatten.

11:14

Sitter vid Robins dator och blir jävligt oroad när jag ser att senast sökta på Spotify är Pink och Blümchen.

00:52

Genomförde precis min första PR-kupp.

Imorgon mäter vi resultatet och ser hur lång tid det är kvar tills jag blir den nya Kissie.

00:12

Förresten. Visst är det kul att kolla på gamla bilder och se mönster som man aldrig annars sett?



Sommaren 2005 sammanfattas jag väl som en pojktokig, obotlig fjortis. Det ser sannerligen ut som jag föll för samma typ själv (erkänn att det var en helt suverän smygfotning).



Sommaren 2009 har jag hunnit mogna en hel del, och så även min smak för män.



Innan veckan är slut blir det en ny MIN DAG I BILDER; jag lovar!

00:02

Insåg idag att jag ser bäst ut på ca 2 meters avstånd, i mörker, eller mysbelsyning om man så vill. 3-4 meter gäller för dagsljus och jag bör i ALLA lägen undvika skuggor som faller i ansiktet.

Funderar på att skaffa lugg igen för att gömma hornen.

14:37

Oboy oboy oboy!!!

Mamma sa att hon ska ta med mig på ett hemligt äventyr. Det finns bara två regler; mörka kläder och skor man kan springa fort i.

13:46

Påskförberedelser hos "Nilsson"familjen.

Skulle göra vaniljsås men använde för mycket mjölk vilket resulterade i vaniljvatten. Mamma blev arg på mig för att jag slösar på livsmedel och tvingade mig att lapa upp vaniljvattnet med sked.

Sen har jag en fråga gällande den här kaninen.



Är det bara jag som tycker att den ser rysligt evil ut? Som ett av djuren i Woodland Critter Christmas, i South park såklart. Ninen ser ut som den har stulit de här äggen från sin fågelgranne genom att lova att den ska ta hand om deras små bebisar medan de åker på vintersemester till sydafrika. Men istället har den har länge planerat att beröva de oskyldiga kycklingarna på livet genom att först koka dem levande, för att sen döda de sista små liven genom att låta dem ligga i kemikalier och ättika.

Typ.

12:11

Robin lever visst loppan i London. "Blivit slagen av en kille av typen större; check."

För övrigt så sa Flipp att hon skulle bli jättearg och om jag publicerade detta (kommer snart; håll ut) därför ska jag nu skriva det. Inte för att jag tror att ni kommer förstå det, utan bara för att jävlas.

"När två brunögda personer får barn så blir de ju blåögda. När två gnagarliknande personer får barn så kommer de se ut som reptiler! Jag vill inte ha reptilbarn."






Nu fick jag dåligt samvete. Passar därför på att förnedra mig själv också, för att jämna ut maktbalansen.

LÄNGTAR EFTER SOMMAREN OCH FÅREN SOM BETAR I BARSEBÄCK



17:50

Jag -  Jag är faktiskt ganska bra på att prata.
Mamma -  Det fick du efter din pappa.
Jag -  Fast å andra sidan börjar jag på allvar tro att jag har svåra koncentrationssvårigheter.
Mamma -  Ja, det har vi inte ptatat om förr. Men det har du nog efter mig. Förlåt.


Detta känns lika omvälvande som när mamma berättade att jag vid fem års ålder föll ut ur min säng.
Jag hade en våningssäng.




20:16

Blev precis såhär rädd när min kattbebis nös. 



Tre minuter senare fortfarande något förhöjd puls.

22:27

Har äntligen hittat en hobby som jag kan sysselsätta mig med nu när vi är ute ur UF-racet.

 

Förresten, visst är det fashion att centerjustera?


23:59

Okej, ska bara lägga upp en bild också!




Jag och näsan ringer viktiga samtal.

23:56

Vill förresten tillägga att jag älskar Flipp, just för att jag vet, att hon kommer att skriva ut wikipedian om myslokar och ta med till skolan för djupare diskussion.

Nattis

23:54

Det var något jag skulle säga... Men jag kommer inte ihåg vad. Behöver i alla fall rädd med att bota min mörkrädsla. När jag var ute och sprang så blev jag livrädd när jag trodde att jag såg en myrslok, och då vet jag inte vad som är mer skrämmande; det faktum att jag blev livrädd för en myrslok, eller det faktum att jag faktiskt trodde att det finns myrslokar i Svalöv.

Skulle förresten gestalta ett marsvin på tyskan idag; jag försökte se ut som Flipp.

Min dag i bilder! (NY)




Jag var minsann ute och sprang idag! Sen kom jag på varför jag slutade springa under vintern.



Sväng vänster tredje järnvägen vid de nedhuggna granarna; JA. Men Svalöv var inte där. Det var extremt spännande, ett tag trodde jag att jag hade hamnat i något slags parallellt universum! Men det hade jag inte.



Sen var Linus asgullig. Den bilden får bli något större så att ni ska kunna se hur gullug han är.



Sen kom det en hem en låda med sju kilo lera. Jag älskar våra produkter så mycket att vi gick ut och tog en promenad; jag och Cyber Clean.




Sen tog jag och lådan bussen till Billeberga. Av oklara anledningar tog vi två bussar för tidigt. Så jag slog mig ned på lådan och väntade en halvtimme på Billeberga station. Det var blåsigt idag.



När Flipp kom hittade hon mig och lådan såhär! Och oroa er inte, jag är inte sjuk! Jag är alltid likblek.

20:12

Anyway... jag ska snart skriva klart engelskan. Ska bara ta ut näsan på en promenad först, för nu jävlar ska den bli fit inför beachen ´10!

20:04

Förresten!

Här är en bild på mig från när jag hängde på Ica imorse. Var där inne i en halvtimme och snyltade på värmen och jag skulle känt mig som en parasit om jag inte hade köpt något. Så jag köpte sockerärtor som jag kan plantera i maj!

Här är en bild på mig i ett hörn av Ica. Har precis börjat vänja mig vid att bloggfota så frukta inte; jag lovar att bli snyggare på bild snart!



16:19

Det var ett tag sen jag skrev. Men det är för att jag har varit upptagen med att hamna i serbiska familjealbum.

19:25

"If you're male and you like Twilight, you're gay. I don't mean that in the derogatory sense, I mean it in the `you want to put your testicles against another man's testicles while gripping handfuls of chesthair` kind of way."

And the movie?
The movie is just the same uninspired crap shat out onto a film reel. If you like the taste of horse manure on your bologna sandwiches, you're probably gonna like it on your birthday cake as well. The same principle applies with Twilight.

Beyond that, it's just a romance novel with the occasional vampire teen drama bullshit peppered here and there. It doesn't really break any new ground in the realm of vampire fiction, other than portraying vampires as a family of uncomfortable retards who prance around the woods eating deer and bunny rabbits. There's lots of nervous lip-biting, tender kisses between Pants and Edward, and lengthy descriptions of every feature of Edward's body. Pants is a static character who never really progresses beyond being an insecure vampire fangirl who obsesses over Edward. Whether her character grows beyond that is unknown to me, I'd stopped reading by then and shifted my attention to an electric butt-massaging chair in Sky Mall.

The Twilight formula


22:08

Försöker fortfarande komma ihåg vad som hände i fredags...

Vänta, hittade precis en film som kan klara upp vissa saker.


---


22:46

Det jag ska ha på mig nästa dag lägger jag ut på golvet kvällen innan.

 

Eller jag gjorde så. Sen kom katterna.


18:19

Jag har aldrig varit på ett roligare kalas än mitt och nicos. Ligger och myser för att jag faktiskt får umgås med helt hyvens människor. Angående igår så vill jag inte vara klyshig och säga något i still med "man mår som man förtjänar" men det var väl ungefär så jag kände när jag tidigare idag satt och vaggade i fosterställning under nicos dusch. Nu är väntar jag på lördagsmiddag och jag är galet sugen på att kolla på Melodifestivalen och äta popcorn! Vilket påmminer mig om att jag skulle fråga er; vet ni hur sjukt mycket fett det är i en popcornspåse? Nej, ta reda på det då.


Annars?

Försöker lära mig att spinna som en kisekatt.

10:46

Jag inser att jag har missuppfattat begreppet deffa. Uppenbarligen får man inte intaga obegränsat med grädde och choklad. My bad.

Detta är också en potentiell lösning till hur jag kunde gå upp sju kilo på... på... *räknar på fingrarna* sex månader.

Kära hjärtanes

20:57

Upptäckte ett nytt kulinariskt under idag!

Grädde blandat med oboy.



22:45

Har en konstig känsla av att inatt, är natten då min katt klöser ögonen ur mig medan jag sover.

20:43

Sådärja. Clay UF är nu ett av de tolv bästa UF-företagen i Skåne!

Sen vill jag fråga en sak. När jag skrev "Förresten, lite tankar om look-alike bilden i form av mig och Kissie. Jag la ju bara upp den för att få sympatismicker, men hitills har jag bara fått höra hur lika vi faktiskt är.
JAG VILL HA SYMPATISMICKER!!!"
förstod ni inte då vad jag var ute efter? Var jag för subtil?

10:14

När jag är på krogen så är jag lite orolig över att någon kan ha lagt något i min drink. När Aja är på krogen lämnar han strategiskt sin dryck på ett passande ställe för att sedan tassa tillbaka och hoppas; antingen på gratis narkotika eller en chans på att få till det.

10:10

Förresten, lite tankar om look-alike bilden i form av mig och Kissie. Jag la ju bara upp den för att få sympatismicker, men hitills har jag bara fått höra hur lika vi faktiskt är.
JAG VILL HA SYMPATISMICKER!!!

15:15

Idag har jag gjort två saker jag tidigare lovat mig själv att inte göra:

Ätit peanutbutter-& baconmacka samt impulsköpt en iPhone

22:03

Nu vaknade katten igen!

21:39

Katten reagerar inte längre på beröring...

21:37

Det är intressant det där fenomenet, om att allt är mer intressant än att plugga. Klockan 19:00 satte jag mig vid datorn för att skriva klart den där grejen om litteraturhistoria. De senaste timmarna har jag bl.a kollat igenom alla bilder på min före detta NK-lärarinnas facebook, sytt in en klänning, tränat i tjugo minuter och petat min sovande katt på nosan medan jag själv fnissat i ren eufori. Och det sistnämnda har varit allra mest givande. Jag hinner låtsas om att jag håller på med något annat innan jag ser att hon vaknar och hon har inte än lyckats lista ut att det är jag! Hon bara nyser och gömmer nosen under tassen. HAHAHAHA. Det är så himla roligt.


21:41

Jag och mamma letar frenetiskt efter chocklad i skafferiet

Jag - Men har vi ingen chocklad?
Mamma - Nej, jag trodde att vi hade kvar.
Jag -  Men vad gör vi nu då?
Mamma - Vi har smör.

20:56

Robin skickade mig precis detta (av någon anledning har jag glömt hur man döper länkar; jag gjorde det ju förr! Och när jag googlade "döpa länkar blogg" kom det upp artiklar om Hitler så nu får det fan bli såhär) http://www.acapela.tv/Snowy-108235951_c16a03696d9c.html
Varje gång jag ser det så sväller mitt hjärta lite.

20:13

Förnedrade precis mig själv på Facebook till den grad att jag ska krypa in under soffkuddarna och aldrig mer komma tillbaka.

22:25

Jag och Flipp har börjat deffa nu. Eller som Flipp sa, så är deff bara ett finare ord för svält. Och tro mig, mina vänner, tro mig jag har försökt! Exempelvis tänkte jag att en dietisk sallad skulle göra susen. Av någon anledning funkar det inte ändå. Vad gör jag för fel?


21:43

Ja, ni vet hur det är. Ett jävla väder vi har. Men inte blir det bättre av att mamma ringer och *ber mig att gå och köpa morötter. Får traska hem i riktigt piskande snö och ilande vindar och morötterna spräcker blixtlåset på väskan. Kommer upp på uppfarten och då kommer det, grädden på moset så att säga, jag ramlar. Vilket leder oss till frågan; VARFÖR I HELVETE HAR INGA AV MINA VINTERSKOR ORDENTLIGA GREPP? Anyway, kommer hem tänker att nu kan det faktiskt inte bli värre. Då upptäcker jag det här:




* Någon kommunistjämförelse. Kunde inte komma på något roligt.

RSS 2.0