11:59

Gårdagens främsta minne är att jag råkade lura en snaggad, potatishuvad, storörad, 200-kilos vakt på lite pengar. Det blev lite dålig stämning, om man säger så. Sen var det något med snö också. Och en ust.

Anyway. Efter att ha försökt mig på diverse aktiviter konstaterade jag snabbt att min räddning skulle bli att ligga kvar till sängen till cirkus 14:00 (preliminärt) och tvinga Robin att servera mig med Broccolisoppa. Är Broccolisoppa ett namn?

Hehe, övertalade förresten honom till att tro att deoderanter är könsneutrala.
Nu luktar han persika. Det har ni inte försökt er på där hemma i stugorna!

17:01

Har hängt i min kusins rum till hennes pojkväns stora förskräckelse. Han sa att en hyadrulik (det var kanske en snabb översättning från ett polskt ord) skulle komma och fixa värmen i mitt rum så jag begav mig genast till rum 45 ( casa Patricia)

Nu har jag suttit här i 40 minuter utan att någon kommit... Jag misstänker en konspiration.....'

// Patricia och det gula guldet (vinet)

16:07

Av okanda anledningar har jag gatt upp 4 kg pa 5 dagar.
Igar hittade jag tva piroger i min jackficka - ett steg narmare losningen pa mysteriet?

Nej, nu aker jag till Slovakien. (sjung det som Brasse i I-sangen)

http://www.youtube.com/watch?v=OrfFpkLaLLI&feature=related

Spola fram till 1:15 and you'll know what I'm talking about.

16:14

Jag planerar att ligga lagt under julen och ata mycket for att avsluta i en storslagen fest av tjockisangest.

God Jul!


11:23

Jaha, nu går det inte att lägga upp bilder igen. Men igår upptäckte vi att mina skor är magiska.
Bildbevis kommer att läggas ut.

Nu ska jag ut och åka tåg. Som en tålamodsövning.

19:58

Nej men seriöst. Jag är gravt uttråkad.

Skrev precis till Robin att jag vill skaffa en bebis. Nu.
Han försökte behålla lugnet och skämta bort det tills jag skrev "Befrukta mig!".
Nu väntar jag på svar.

Patricia - lever för spänningen

19:56

Upptäckte precis det här objektet:





Vad är det?
Varför är det här?
Hur länge har det varit här?
Och hur såg det ut från början?

Nu har jag något att göra tills stål-henke kommer och räddar mig.

18:27

Natten innan jag åkte till Stockholm lämnade jag min halsduk på soffan.
Till min förfäran upptäckte jag nästa morgon att det skett en massaker.






10:13

Nu har jag ju fortfarande inget i internät på min dator. Men när jag får det... Men när jag får det...
Jag har en massa bilder på mina katter, det kommer bli extremt galet. Jag lovar.

Nu åker jag till Stockholm. HELT GALET!

Galet är mitt nya favorituttryck.

16:55

Blev nervös av snygg kille som köpte cheezedoodles och slog i knäet, så där så att jag fick en nerv i kläm och började gråta. På arbetstid. Grät alltså på arbetstid. Framför snygg kille. På arbetstid.

16:23

Ost och- lökchipsen är inte alls så spröda att de smälter i munnen.

:(

Igår hällde jag ut 33 cl vatten i min väska. Men ni vet hur det är med vatten; det kan åsamka mer skada än man tror. Anyhow, så spenderade jag gårdagens julmiddag i blöta kläder och skor.

23:21

Mitt förrförra, väldigt långa inlägg försvann.
 Därav den förvirrande parantesen om frityr och grammatik.


20:40

Vad fan gör jag?
Hur stavar jag friterade egentligen?
Vad fan gör jag?


22:34

Sitter och äter lite tröstvört och läser igenom mina sparade sms.

Jag har samlat på mig sms från tre olika killar som erkänner mig som sin mästare. Jag borde kanske bilda mig en liten armé? Eftersom jag har sparat smset räknas det som ett skriftligt avtal.


22:32

Jag kan tyvärr inte plugga för jag måste gå ut och tända ett tomtebloss NU

22:19

VAR       I          HELVETE         ÄR          CHRISTINE?

Hela min tisdag gick precis i kras.

And a romantic announcement:
Jag älskar dig mer än säsongsavslutningen av Desperate Housewives.

PS. Det bästa med att smickra folk är snasket man får tillbaka.

Så, nu ska jag fortsätta med att hitta ursäkter för att slippa matte - polska - franska - danska - och lite annat smått och gott.

22:27

Jag kan tyvärr inte plugga för jag måste ha Peaches senaste album NU.

16:39

Tog sönder tangentbordet och försöker mig på det gamla hederliga TRYCKA PÅ ALLA KNAPPARNA MED HELA HANDFLATAN-tricket.

13:42

Hihihihihihihihihihihhi, jag är på jobbet när jag skriver detta.

Patricia -  Living for danger

19:19

Två pappersark som varit med om en jobbig natt, en halv flaska eau de cologne som luktar hem och ett fruktansvärt fult armband.

Romantiken är underbart nyckfull.

01:20

Kom förresten på en annan grej. Idag hände det nämligen igen -  tåget missade bussen.

I en halvtimme stod jag i det nollgradiga teckomatorp och lyssnade på det magiska trädet innan ögonblicket uppenbarade sig. Ögonblicket, det stora beslutet. En bil rullar upp och två tjejer i 10-årsåldern hoppar in. De ska precis köra iväg när min snygga "vinterjacka" samt sista droppe heder förlorar mot kylan. Jag springer efter bilen, hojtar och den stannar. Jag frågar om de ska till Svalöv. Sen sitter jag knäpptyst i en kvart och låtsas att jag inte lyssnar på deras privata samtal medan de låtsas som om jag inte heller existerar.

Det är sånt man gör för att fördriva tiden här i Svalöv.

Ultimate carchasing

01:01



Man skulle kunna tycka att jag borde ha något bättre för mig.

19:06

Nej, nu kom det igen. Ett släng av absolut desperat längtan.

SOM JAG LÄNGTAR!!!!


Kiki Blofeld med bläckfisken och vakten med katten och flätorna. Kevin bacon som fyllde år och halvpolacken. Shtefan, den anonyme fransmannen Yaam. Misen1, killen med högtalarna, hippisarna, Milano, Dexter och Deedee. Och den mystiska citronen.






Misarna, araben i kisoken,  Flipps livs kärlek i vattenkiosken, den desperata fotografen, Bellissmo, Dundertysken







RSS 2.0