12:09

Mamma sitter framför mig och äter en glass

Mamma -  Vissa har ju svårt att hålla vikten. *Tittar på sig själv* Jag vet inte, det hoppade kanske över en generation.


Mamma - När jag var i din ålder så jag också ut... så. Det blev bättre sen.

11:06

Min vikt har nått helt nya höjder. Jag har fått bristningar på knäna ergo. knäfett.

Jag ringde Robin och skällde ut honom när han sa att jag är fin. Nu känns det lite bättre.

22:20

Såhär är det.

Först tänker gud, moder natur eller smhi (eller vem man anser bossar över vädret) nu jävlas vi med svenskarna. Nu får vi dem att tro att man faktiskt kan leva i Sverige, att det är tålbart. Låter dem smaka på solen ett par dagar, får dem att hänga in vinterjackan och planera inför sommaren. SEN, SEN bjuder vi på världens jävla brakväder med piskande snö ifrån ingen-jävla-stans. Så tänkte "DE".

Upptäckte för övrigt att jag troligen är nötallergiker. Proppade i mig tio hasselnötter och kunde sen inte andas. Fast det är ju lite pinsamt att vara allergiker så jag låtsades att jag hade satt något i halsen när jag hostade under två timmar. Sen gick det över och så var det med det.

16:53

Jag har en favoritdam som brukar handla marlboro light av mig. Hon är så fantastisk och fashion och så ler hon alltid.

Idag var marlboro light slut. Och hon blev arg. Jättejättearg.

Det känns så dumt att vår romans är över, men jag vill inte ta på mig skulden denna gång.

17:10


 

 

 

 

Så fick jag det ur systemet


16:36

Jag - Jaha, vad är nytt i Svalöv?

Mamma -  Det luktar gödsel.

15:17

Imorse fick jag ett sms av min kusin Michal där han börjar med att skriva "Hej lillan". Det bör tilläggas att Michal är ca 165 cm lång medan jag (enligt färska mätningar) är 177 cm uppåt. Men han har ju alltid kallat mig lillan, så varför sluta nu?

Saknar min familj så himla mycket.
Saknar mormor och Vujo, Marta och Michal. Saknar Gosia som inte ens är familj men som är familj ändå. Saknar katten och balkongen. Saknar mormors vin och karamellöl. Saknar grannhundarna som springer lösa och söndagarna när alla vallfärdar till kyrkan. Saknar kiosken bakom den enda puben som inte leggar, även om man inte längre kan ligga på parkeringen och titta på stjärnorna. Hatar att alla sommrar av galet, galet är förbi och att Bowling inte är coolt längre nu när jag äntligen fyllt 18. Saknar mentholslim och chokladcigaretter. Saknar sexsjön. Ja.

Fan, vad jag saknar Polen.

Och nu funkar det inte att lägga upp bilder men ska nog slänga upp ett par bilder sen.
Men när vi ändå är inne på Polentemat så kan jag ju dela med mig av gårdagens "incident". Jag skällde ut hela min polskaklass och avslutade med "Detta är det värsta jag någonsin varit med om!" innan jag smällde igen dörren och gick därifrån.

Har aldrig talat så klockren polska; detta måste höja mitt betyg.

22:35

Tog med mina pojkar och åkte och grillade kycklingspett. På en engångsgrill...
Men det mest revolutionerande under hela dagen var:

JORDGUBBAR!!!

EN PARANTES
(Använder jordgubben som täckmantel)

Det finns faktsikt en jordgubbshistoria också!

När jag först stod i kassan/kön/folkhopen som viftade med pengar på grönsaksmarknaden (vilken förövrigt är en liten utopi) på Söder i Helsingborg insåg jag att jag inte hade några kontanter på mig. Grönsaksgubben sa att jag kunde gå och ta ut pengar, och grönsakerna fick jag ta med mig så länge och det mina vänner, det visar på den fantastiska grönsaksgemenskapen! I alla fall.

Går in i en butik för att köpa något litet och ta ut en hundring. Men när jag står i kassan händer det... "MEDGIVES EJ". Hehe, oj så lustigt. Vi försöker väl igen. "MEDGIVES EJ". Kallsvettigt minns jag att de sista 800 kronorna gick på resan till UNg-helgen i Norrköping. Ber honom att ta det på 50 istället. Väntar tålmodigt och studerar noga mösntret på dörrmattan för att inte möta butikbiträdets blick. Lättnaden när kvittot kommer.... Ja. Dricksade grönsakshandlaren med två kronor - det är tanken som räknas.

Det var jordgubbshistorien.

21:02

If you say so, Netto. If you say so.



Fast till slut fick bara denna läckerbiten följa med mig hem.

20:24



INTE OK. Låt er inte luras av att han uppenbarligen får ligga. Det är INTE OK.

GÅRDAGEN I BILDER

Har varit i Stockholm över helgen och lärt mig en massa intressanta saker. Bör tillägga att jag nästan inte åkte dit då jag missade flyget. Det var nämligen så att jag övningskörde till Sturup när jag helt plötsligt ser en skylt mot Malmö, vilket känns ganska rimligt. Jag frågar mamma om jag ska svänga höger och hon säger JA. Några sekunder senare ska jag lära mig att jag aldrig kan utgå ifrån att mamma lyssnar på vad jag säger. Helt plötsligt är vi ute på motorvägen, och detta försöker jag förklara för mamma medan hon hysteriskt skriker att jag ska stanna. Några nästankollisioner senare missade vi i alla fall flyget. MEN TACK MALMÖ AVIATION SOM BOKADE OM MIG KOSTNADSFRITT OCH HÖLL OM MIG NÄR JAG GRÄT.

Anyway. Här kommer den sista timmen i Stockholm, då jag hade en fruktansvärd migrän.


Den här bilden symboliserade mina humörsvägningar under dagen.
(-) jag var övertygad om att jag aldrig skulle klara av att hitta från mörbystugans hållplats till ekbackevägens.
(+) jag insåg att jag har en gps på Iphonen, yeay.
(-) jag började ifrågasätta att bussen mot Bromma flygplats skulle gå från denna väg.
(--) jag insåg att gps:en bara hittar vägen ekbacken, inte hållplatsen.
(---) efter att ha frågat fick jag reda på att ekbackevägen är ca 4 km lång.
(+) hittade hållplatsen och återfick livslusten
(----) Höll på att, av migränen, spy på bussen
(---------) killen bredvid mig frågade om han skulle säga åt busschauffören att stanna varefter han satte sig två säten längre fram.



SÅ!
När jag äntligen kom fram (spydde inte) blev jag förpassad till en vänt"lokal" som liknade Polen. Så här behandlas de som inte har råd att lägga en förmögenhet på kaffe!



Okej, kaffet kostade inte en förmögenhet. Men efter att ha sett bilderna på "Polen i Bromma" insåg jag att jag behöver en jävligt bra ursäkt för att ha hängt där i två timmar.



Sen hände det något fantastiskt! Jag var med om den mest högteknologiska badrumsutrustningen sedan den tyska toaletten. Självklart så drog alla i dörrarna ändå. (Ja, jag hängde där ett tag.)




Sen svek badrumsteknologin mig genom att spruta ner hela min klänning (inte så väl illustrerat). Då gick jag.

20:49



Varför jag raggar vänner på nätet åt min mattelärare är ett senare problem

00:28

Patricia - Hur mycket älskar du mig?
Robin - Jättemycket. Såhär mycket *mäter av min näsa och visar med fingrarna.

18:04

Blir sur på folk som blir sura på mig för att jag untaggar mig från de bilder där jag ser ut som en gnagare (en majoritet). Vem fan gynnas av mig föreställandes en ekorre?

16:38

FY FAN vad härligt det kan vara med vänner som man har haft, och kommer ha för alltid.

Och så vill jag tacka chatroulette, du gjorde de sista timmarna igår magiska. Crocodile dundee, please come back to me.

Vi kör ett par favoritcitat också

"Du är som en brunn. Du silar igenom alla fula fiskar."
"Du är som en brunn" Du är asdjup."
"Du är som en brun. If someone throws money at you, they get lucky."

11:54

Jag gick och la mig 4:30 och 8:30 kom mamma och väckte mig för att leta påskägg i trädgården.

Fy helvete vilken dålig idé att dygna på påskdagen i en katolsk familj.

23:16

Känner mig självmordsbenägen för att Sims 3 inte vill funka.


Kollar på klockan och inser att det här kommer bli ett långt jävla dygn.

21:57

Ikväll ska jag dygna!


Och på tal om inget bjuder jag på (Älskar det uttrycket. Som om ni ska vara tacksamma för det ni får) en dialog mellan mig och Robin för någon dag sen.

Patricia - Jävlar, vad snygg han är. *pekar på kille med ursprung mellanösternish
Robin - Visst. Fast era barn skulle få enorma näsor.

Åh snap

12:31





NO SHIT SHERLOCK, DU RADERADE PRECIS ALLA MINA BILDER!!!

RSS 2.0