21:59

Idag har jag varit ute och gått med min fruktlåda och bevittnat den mest magiska solnedgång. När jag såg havets violetta glitter spegla sig julgranskulorna från ett enormt träd kände jag mig sådär löjligt sådär löjligt levnadsglad -  de korta stunderna då meningen med livet står sig lika klar luften.
Sen satt jag fast på SKÅNETRAFIKENS bussar i fyrtio minuter. Som tur var Henrik där. Vi undersökte fruktlådans begränsningar; insåg att det lämpade sig som ett hamsterfängelse. Och på tal om det!

Ni vet den eviga maktbalansen inom ett förhållande? Jag har dragit ett genialiskt steg och nu sitter jag och väntar på att Robin ska märka det. Och när han märker det, då märker han det.

He He He He


23:04

Raggstrumpor, bara ben och rödlök.


18:46

Igår hällde jag ut en liter vatten över mig själv sedan fick jag kortslutning.

00:18

Min skadade katt hoppade upp på sängen och jag upptäckte till min förfäran att hans svansbandage var borta. Kvart i tolv på natten jagade jag min katt i 10 min för att sedan ensam bandagera om hans svans. Han hann rymma två gånger och arbetet tog mig sammanlagt 35 min. Som vanligt är kattfan sur istället för att vissa tacksamhet över att jag räddade hans liv.


Insåg precis: I'm the crazy catlady.

20:55

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ JAG HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR ITUNES JAG AVSKYR JAG HATAR OCH JAG DÖR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Detta är tredje gången Itunes(inte jag) raderar ALL min musik.

16:18

Idag ringde det en man och frågade om jag är Patricia Nilsson ifrån Linåkerskolan. Det är jag ju. Men han vägrade uppge sitt namn utan han presenterade sig som en hemlig beundrare (här börjar en människa med en sund  världsbild oroa sig. alltså inte jag). Till slut sa han att det var han som hade köpt mitt skrivbord; för ett HALVÅR sedan(varningssignal 2). Jag frågade hur han visste vilket högstadium jag hade gått på och han förklarade, lika vänligt som innan att han inte hade hittat någon information om mig på hitta.se och att han hade fått googla mig(varningssignal 3).

Anyway, mannen som köpte mitt skrivbord ville i alla fall bjuda ut mig. Efter att jag hade tackat nej cirkus 8 gånger sa han att jag var taskig och att han inte accepterar ett nej (varningssignal 4 och äntligen, äntligen min oronivå). Och en sak till; jag insåg precis att han vet var jag bor. 

Anyway, det kunde varit värre:

VÄRRE




22:31

Efter fyra och en halv timmes matte och 14 chokladpraliner är det konstaterat; denna dag blir inte bättre än såhär.


08:47

Musse -  Nej, det bästa jag någonsin varit med om var när vi åkte på en kryssning och både i en handikappsanpassad hytt. Man kunde sitta ner i dushen!

22:51

Favorit i repris!

Dagens detalj: liten hatt


Dagens detalj -  liten hatt




22:37

Jag traskar ner mot tåget och svänger in vid Kicks bara för att ta en City. En helt ny färsk City.
Sätter mig på tåget; tar upp min blyertspenna med suddigum och öpnnar upp för att se vad dagens korsord har att bjuda på när jag möts av satans verk. Korsordet är redan ifyllt.
Någon har alltså fyllt i korsordet och sedan lagt tillbaka tidningen prydligt i behållaren. DEN JÄVELN.

Annars har jag fyllt i tre reserersättningsansökningar (hittade nog precis på det där ordet. eller?) och de ligger fint och prydligt och väntar på att möta sitt öde. Vissa kan inte förstå min besathet av att sätta dig Skånetrafiken varje gång de %¤#"¤# mig. Men om man räknar på det har jag en sjukt bra timlön. Gynning började sin karriär med Marabou; jag börjar med Skånetrafiken.

Annars? Imorgon ska vi få besök av Jonas Helgesson. Att orka vara så stark i en omgivning så motig; det är styrka.

Bridget Jones på TV!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh!

22:37

Detta är ju helt omöjligt! Vecka 45 citerar vår UF-coach Michael Jackson, the king of pop.  Vecka 46 citerar han Marcus Anneus Seneca, en romersk retor. Vecka 47 får jag stå för veckans visdom. Så jävla grymt!

Idag har jag jobbat och slitit hela dagen bara för att se lönen försvinna på busskort. Inte okej. Dessutom råkade jag ut på en Hello Kitty-hatare som tog ut all sin ilska på mig när hon fick syn på våra Hello Kitty-marshmallows.  INTE OKEJ2.

Desutom (dagens sista) har jag blivit blåst på sjögräs.

21:45

Jag insåg precis att jag och min mamma, relationsmässigt, är väldigt lika Mammas-pojkar Bobby och respektive. En slags småinfekterad vardag kantad med extrema kärleksgester. Mysigt!

Annars saknar jag Robin extremt mycket idag och det till trots att jag nästan saknade honom mer igår. Till helgen så fyller han år och ho ho ja ja, vilken helg jag har planerat. HEHEHEHEHE.

00:03

Jag låg i sängen och försökte att stänga ögonlocken mentalt (igenkänningsfaktor?) när jag insåg att jag är ju för bövelen vuxen! Jag kan göra vad jag vill! Jag kan spela sims 3 vid midnatt om jag vill!

21:33

Jag blir helt jävla otroligt fasansfullt törstig av te.

Are you with me?

20:14

Idag nådde jag ett av mina delmål och lyckokicken kan jag leva på ett bra tag.
Men det vill ni ju inte läsa om, ni vill bara höra om hur jag blir förnedrad. So just for you:

Idag blev jag straffnypt i örat. Är detta acceptabelt?

23:07

Min lilla katt följer efter mig var jag än går. Gulligt.

Men när jag precis skulle stiga in i duschen insåg jag att det gått för långt. Hon ligger ett steg före...



22:38

Flipp- Men du...?

Jag -  Mmm..?

Flipp-  Jag har tänkt på det där med ekorrar.

Jag -  Mmmm...?

Fortsättning följer....


(OH OH OH, vi kan ha en egen julkalender!)

18:03

Läste några av kommentarerna på Sverigedemokraternas facebook.

"ja om det känns som irak eller nått annat arab land vafan är hon härför då ???? Nu jävlar blir jag förbannad......Tänk det jävla huvvkläde hon har på huvvet då..När jag gick i skolan fick inte vi ha varken keps eller mössa på oss..och inte mina barn heller fast vissa var sketåkare jaa åkte bräda och det var tufft att ha en keps på huvudet..nej nej då skickade lärarna hem lappar att barna inte tog av sig på huvudet..och gjorde dom inte det fick dom sitta kvar eller göra nått annat... varför VARFÖR ÄR DET INTE LIKA FÖR DOM HÄÄR människorna för Och dom som kommer till Sverige också ska inte dom göra som vi det ska väl förfan vara lika.....jag blir så jävla förbannad på allt detta.. JAG BOR I SVERIGE OCH KÄNNER MEJ SOM EN UTLÄNNING HÄR ÄR INTE DETTA HEMSKT JAG BLIR JU FÖRFAN GRÅTFÄRDIG...Nej NEj det har gått för långt VÄNTA NI Dom kommer snart att ta över, alla som kommit hit för dom håller ihop
och vet hur dom ska göra med oss Svenskar HUR DOM SKA TA ÖVER SVERIGE... nej nu ska jag vara tyst det finns så mycket att säga om detta... konstigt att det inte blivit nått innbördes krig men vänta det kommer väl det med snart ta Rosen gård det är ju
hemskt detta !!!!!! jag var tvungen att få skriva av mej..vet
le lagomt du som jag jag förstått så kommer du inte från Sverige... Jag undrar varför du kommit hit och ler så mycket.. det jaG SER NU SÅ BARA NJUTER DU AV GLÄDJE FÖR DU OCH NI VILL BARA HA MERA..... nI VET HUR NI SKA GÖRA OCH DET VISSTE NI INNAN NI KOM HIT !!!!!!!!!!!! nI HAR ALLT LÄST PÅ ORDENTLIGT OCH PRATAT MED VARANDRA HUR NI SKA GÖRA."



Efter att ha läst detta känner jag mig så stolt över den ursvenska medborgaren. NEJ för ökad invandring och JA för ökad inavel!

15:06

Igår sov Tobias över på Regementsgatan. Han hade med sig 8 liter freeway Cola varav inget är kvar. Jag åt även 1000 gram pizza.

Naajs.

23:16

Jag slickade precis på det äckligaste nagellacket någonsin.

Men jag håller fortfarande fast vid att jag är ett geni, om så mindre entusiastiskt nu.

22:40

JAG ÄR ETT JÄVLA GENI!

Mer om detta kommer när min kupp definitivt är okejad.

20:08

Satt och skrev på en text till imorgon och blev så rörd att jag blev tvungen att ha en nostalgisk paus.

Uppriktigt ledsen blev jag inte förrän jag såg att mitt mästerverk bara sträckte sig på en tredjedels sida av tre.



08:18

Idag börjar jag klockan 10 men nu är jag i skolan för att plugga matte. Det mest uppseendeväckande med den här informationen är ju ändå...  Just det, jag sitter vid skolans datorer.

Det finns inget som att kunna stiga upp två timmar tidigare på morgonen men ändå inte orka slå upp matteboken.

21:58

Idag hade jag en diskussion med mamma om huruvida polsk eller svensk uppfostran är bäst. Personligen är jag en anhängare av den lite mer liberala sorten medan mamma gillar den konservatia "fiskar och barn har ingen röst" typen. Lite tjafs och sådär och allt var som vanligt, när det plötsligt händer...
Jag frågar mamma om hon skulle vilja att jag var mer som min polska kusin. Mim mamma betraktar mig nogrant och säger " nej, du är inte värre än henne."

"nej, du är inte värre än henne"

Jag är fortfarande varm om hjärtat. Och jag är inte ens sarkastisk.

22:27

Inte en jävla gång.

22:01

Fick inte motorstopp en enda gång idag.

Inte en enda gång.

22:15

Upptäckte precis att det finns tre nya avsnitt av Nip Tuck.

Skjuter upp matten till imorgon.

21:33

Avslutade precis motvilligt ett långt samtal med Nico och skulle just börja plugga matte när jag kom på att jag glömt ännu en sak som jag skulle göra. Hehehe. Vi kom även fram till ett, vad jag vill kalla, gemensamt beslut om att jag måste lägga på mig lite för att inte frysa. Samla på mig lite i kinderna; som en gnagare; som Lasse (vi pratade om honom i ett föregående inlägg). Jag åt tre portioner kycklinggryta och njöt i fulla drag tills allt var slut och  det var först då jag insåg att jag hade grundlurat mig själv. Men det är inte värt att gråta över spilld mjölk. Jag får tänka såhär; vilken övertalningsförmåga! Jag fick mig själv att tycka att det var en bra idé att äta tre portioner kycklinggryta. Vilken övertalningsförmåga!

Idag fick jag även, för första gången, träffa tjejerna som jag ska åka skidor med. Vilka tjejer! En av dem ska bli brandman, eller brandkvinna och henne borde man visa upp i Polen! Det hade jag lust att säga till henne men Philippas moralpredikan satt långt in och sa åt mig att låta bli. Högst opassande. Så jag sa det till henne och det gick bra! Uppenbarligen är det charmigt att vara högst opassande. Till och med vår leverantör kallar mig för sin lille skat.


Och här kommer bilden från Maxi, en av de bästa kvällarna i mitt liv.



18:49

Helgen var extremt rolig och särskilt lördagen som spenderades med Flipp. De mest sjuka saker inträffar när vi är tillsammans. Fredagen avslutades däremot på Maxi mitt bland småkakor och hundleksaker. Nu vill inte min mobil fungera men en urläcker bild på mig kommer att läggas upp snarast.

Dessutom: idag skickade vi in affärsplanen! Lyckan är gjord och jag hade nästan glömt bort hur frihet känns.


21:52

Lycka är ett tvåpack kakor.
Exakt det smset skickade jag till Flipp för ett tag sedan. Mindre lyckligt är att jag kanske råkade skicka samma sms till min UF-coach precis innan.

18:38

Idag stal Flipp en punschrulle till mig. Det är därför jag älskar henne så mycket; för att hon får mig att känna mig som en gnagare.

Jag bifogar en bild på Lasse.



15:07

Today, I found a video of me on Youtube. It was titled "Funny fat girl's fail." FML


Hehehehehhehehehe. Detta påminner mig om Pokercall.dk.

22:08

Såg precis några bilder från ett riktigt bra inlägg som handlar om dagens sjuka skönhetsideal. Hon jämför en H&M-katalog från 2004 med en aktuell och det är skrämmande.

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12885832

21:01

Jag har nog blivit frälst! Eller som mamma säger; hjärntvättad. Men det spelar mig ingen roll jag är glad och lycklig och jag har funnit min politiska läggning.

Annars så var jag den sista att lämna skolan idag. Igen. Och det kändes inte mindre patetiskt denna gång än föregående. Jag ska till och med till skolan på lördag, frivilligt. Men det innebär gratis mat så det är okej.


21:48

Jag -  Ja, hej! Jag pratade med din pappa innan idag.

Ahmed Fisk - Ja, du pratade nog med min mamma.

Jag - Nej, nej jag pratade med en man som sa att deras son snart skulle vara hemma.

Ahmed Fisk -  Ja, min mamma.

*pinsam tystnad tills jag inser vad jag gjort.

Ahmed Fisk skulle alltså köpa mitt akvarium. Han fick mig att pumpa ur 152 liter vatten och förpacka tre fiskar på 25 minuter. Sen döck han upp, försökte pruta, kallade mig för liten flicka och sen åkte han hem och jag fick hälla tillbaka 152 liter vatten och tre fiskar. Men det var värt det. Jag vann. Och jag log mer för varenda jävla liter jag hällde tillbaka.

RSS 2.0