18:47

Igår var en fruktansvärd dag.

Jag fick för första gången någonsin låna mammas bil för att köra till Landskrona och ta tåget därifrån. Jag körde 7 på morgonen för att ta 07:38 tåget. Varför, är ett mysterium då jag började 09:30. Anyway. Jag missar nästan tåget eftersom att det är BILKÖ mellan Svalöv och Landskrona. Det är lika troligt som... som... något fett otroligt. Jag menar Sverige har en befolkningstäthet på ca 20 pers/ kvadratkilometer.

Ja, och sen körde jag in i reklamskylten på Mikis pizzeria.



Ni har hört historierna om min mamma. Ni kan förstå att ångesten var olidlig. Jag var övertygad om att mamma skulle låsa in mig i källaren för evigt a la Österrikisk livssemester. Och då har vi inte ens en källare. Min mamma skulle grävt en endast driven utav polsk vrede.

Det var långa förhandlingar när jag kom hem. Det ena ledde till det andra och jag är nu fullt betalningsskyldig för vagnsskada (mitt förslag). Dessutom äger mamma numera min själ och jag är husslav fram till jag flyttar hemifrån (mammas förslag).

Frid och fröjd hos familjen Nilsson igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0