fff-dag

Idag är en fff-dag (hittade det fantastiska uttrycket på min favotitblogg http://nojesguiden.se/blogs/parisa). Fet, ful och fattig står det för i alla fall. Man tittar sig i spegeln och tänker: Jaha, idag igen. Bäst att jag tar fram den högst tvivelaktiga polska tobaken då. Det blir nog bäst om jag sätter på lite extremt långsam musik som får hjärtat att slå i en särskild fjäderlätt takt. Det blir nog bäst om jag låser in mig ikväll och tar tag i det. Gråter lite, skriver lite och pratar lite med katten. Så blir det nog bäst.

Och bra blev det! Har gråtit, har skrivit och har skrämt katten. Dessutom fick jag ett gulligt samtal av min bästa vän. Min bästaste vän som faktiskt har ett liv, men som avbryter det för att plocka upp mina spillror. För det är det vänner gör. Och nu kommer den tyvärr, summan av kardemumman, den obligatoriska klyshan...!




Vänner älskar varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0