Vad vi från idag kommer kalla "Sturupskrisen"

Idag gled jag nedför parkeringen på Sturups flygplats harmonisk ända från centimeter 0 till den sista halvan. Nyss hemkommen från en underbar semester var jag lycklig och tillfredställd även om "något" hungrig, trött och illaluktande. Jag sätter mig i bilen och börjar planera hur min måltid ska se ut (for the record min nya favoriträtt: nudelwok med den inte så revolutionerande och inte längre så hemliga ingridiensen currypaste) när det plötsligt händer -  Robins biljävel startar inte. Efter att, i två timmar, ha terroriserat förbipasserande med startkablar och puttat bilen runt halva parkeringen kom jag till slut hem. Lite hungrigare, lite mer illaluktande och definitivt inte lika harmonisk.

Nu sitter jag och känner hur mitt hjärta slår oregelbundet medan jag läser igenom det jag missat i skolan. Vår UF-coach har masskickat små hatmail om att många missköter sina uppgifter i företaget och jag tog till mig så hårt att jag bestämde att ta ut det på mina medarbetare och be om ett möte imorgon, lördag. Fast egentligen är det nog mitt undermedvetna som ger mig en ursäkt att få åka till HändigaHänder-Mansion.

Annars? Annars har vi installerat en elektronisk kattlucka. Mer information om hur det artar sig kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0