Farväl busshålplatsen

Dagen i sig började med att alla tvåor skulle presentera sig i samband med UF-grupperna. Min presentation började bra. Jag drog jämnt i mitten och sen slutade den med att jag erbjöd åhörarna något väldigt oanständigt. Tänk hur snabbt det kan gå så fel.Uf-ledaren verkade gilla det i alla fall, hehe. Eller ohehe, kanske.

När jag kom hem började jag med att ringa kommunen för att klaga på att en busshållplats skulle flyttas. En busshållplats som satts dit efter Svalövs ungdomsråds inverkan. Det gick ju inte så bra då mannen jag pratade med inte tyckte att det var så farligt att gå tio minuter till hållplatsen. Uppenbarligen pendlar han inte med kollektivtrafiken.

Sen fick jag ett nytt jobb! Kanske. Med betoning kanske. Ett litet café i lund där jag praktiserade för några år sedan. Lite skrämmande är det då det i princip bara kommer dit knarkare, hemlösa och psyksjuka människor. Men å andra sidan så är lite cashflow aldrig fel, hehe. Men kansket kommer av att min KANSKE nya chef inte verkade för entusiastisk över mig. En man som inte är entusiastisk över mycket faktiskt. En sådan som inte tycker om, som bara hatar mindre. Just nu hatar han mig mindre* smile. Eller rättare sagt så hatar han Jessica mindre.

När chifen ringde:
Jag - Hej, det är Patricia.
Chifen - Ja, hej Jessica, jag söker Patricia..?
Jag - Ja, det här är Patricia.
Chifen - Jaså, är Jessica ditt mellanamn?
Jag - Nej...
Chifen -  Ja, i alla fall Jessica så undrar jag...

Men som sagt, jag säljer mig lätt. Vill han ha en Jessica, då är jag Jessica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0