Dålig deal

Kom att tänka på en sak angående det där jag som om min kanske nya chief. Har ni tänkt på hur makten balanserar fram och tillbaka mellan chief och förvärsarbetande hela tiden? Typ "Jag går ju i skolan och jag tar det på stort allvar så jag kan ju egentligen inte jobba på vardagar och inte för ofta. " och chiefen mumlar "Nej, så klart inte. Det förstår jag helt och hållet". Score, makten är min. " Faaast, å andra sidan så vill jag inte behöva anställa två personer så det är kanske bättre för mig med någon som kan jobba när det behövs. " genast har allt vänt och jag panikskriker "Nej, men jag kan hoppa över lektioner när det behövs. Bara ring!" Och bollen är återigen på hans planhalva och jag inser att jag precis gjort en riktigt dålig deal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0